
DOFINANSOWANO ZE ŚRODKÓW BUDŻETU PAŃSTWA
Nazwa programu: Rządowy program rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”
Nazwa zadania: „Zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii dla Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 6 i Szkoły Podstawowej nr 10 w Puławach”
Numer i data zawarcia umowy o dofinansowanie: 45/AT/2021 z dnia 18 października 2021 r.
Okres realizacji zadania: od 18.10.2021 r. do 31.12.2021 r.
DOFINANSOWANIE: 175 000 zł
CAŁKOWITA WARTOŚĆ: 218 750 zł
W związku z realizacją przez Miasto Puławy w 2021 r. Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica” dla Szkoły Podstawowej nr 1, Szkoły Podstawowej nr 3, Szkoły Podstawowej nr 4, Szkoły Podstawowej nr 6 i Szkoły Podstawowej nr 10 w Puławach zakupiony zostanie sprzęt, pomoce dydaktyczne, narzędzia do terapii dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Szkoła poszerzyła swoją ofertę dydaktyczną o materiały w kwocie 43 750 zł, z czego 35 000 zł, to dotacja w ramach Rządowego Programu „Aktywna Tablica”.
Dzięki otrzymanym środkom została przygotowana sala terapeutyczna do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych. Zakupione materiały obejmują:
- pakiet sprzętu wykorzystywanego do rewalidacji (ćwiczenia grafomotoryczne, wydłużanie koncentracji, rozwijanie myślenia logicznego, ćwiczenia w czytaniu)
- pakiet sensoryczny – sprzęt niezbędny do relaksacji między lekcjami, oraz eliminujący stres;
- Profesjonalny gabinet terapeutyczny – zestaw zawierający 20 programów multimedialnych umożliwiających pracę nad konkretnymi dysfunkcjami: dysleksja, dysgrafia, dyskalkulia, autyzm, wady wymowy, niedostosowanie społeczne i problemy emocjonalne.
-pakiet urządzeń multimedialnych – laptop oraz tablety graficzne umożliwiające obsługę zakupionych programów multimedialnych
Dzięki nowym pomocom, zajęcia rewalidacyjne zyskały praktyczny wymiar i nie opierają się tylko na zajęciach „stolikowych”. Teraz możemy ćwiczyć w praktyce też słuch, dotyk, równowagę i koordynację.