Innowacja ma charakter programowy oraz metodyczny. Poszerza treści zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz programie nauczania o tematykę sklasyfikowaną w następujących obszarach:
- rozwijanie operacyjnego rozumowania w zakresie koniecznym do kształtowania pojęcia liczby naturalnej,
- układanie i rozwiązywanie zadań z treścią,
- dokonywanie pomiaru płynów,
- rozwijanie intuicji oraz pojęć geometrycznych,
- kształtowanie podstaw wiedzy ekonomicznej, zaznajomienie z wartością pieniądza,
- konstruowanie gier planszowych i matematycznych w celu kształtowania odporności emocjonalnej i zachęcania dzieci do wysiłku umysłowego w sytuacjach trudnych,
- wspomaganie rozwoju psychoruchowego poprzez włączenie edukacji muzycznej do utrwalania treści matematycznych na podstawie publikacji „Ruch + Muzyka = Matematyka” Zuzanny Jastrzębskiej – Krajewskiej.
Metodyczny wymiar innowacji pedagogicznej dotyczy zmian w procesie nauczania prowadzonych metodą „Dziecięca matematyka” oraz wykorzystywania innowacyjnych pomocy dydaktycznych.
Autor: Diana Madejska - Chuchała