W krainie dziecięcej matematyki

Innowacja pedagogiczna W krainie dziecięcej matematyki” – wspieranie dzieci w kształtowaniu pojęć matematycznych oraz w rozwijaniu logicznego myślenia na podstawie metody „Dziecięca matematyka” prof. Edyty Gruszczyk – Kolczyńskiej oraz Ewy Zielińskiej
Realizujący innowację: Diana Madejska-Chuchała - grupa 0A
Opis innowacji:
Innowacja została zaplanowana od września 2024 roku do czerwca 2025 roku -  cały rok szkolny 2024/2025.

Innowacja ma charakter programowy oraz metodyczny. Poszerza treści zawarte w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz programie nauczania o tematykę sklasyfikowaną w następujących obszarach:

- rozwijanie operacyjnego rozumowania w  zakresie koniecznym do kształtowania pojęcia liczby naturalnej,

- układanie i rozwiązywanie zadań z treścią,

- dokonywanie pomiaru płynów,

- rozwijanie intuicji oraz pojęć geometrycznych,

- kształtowanie podstaw wiedzy ekonomicznej, zaznajomienie z wartością pieniądza,

- konstruowanie gier planszowych i matematycznych w celu kształtowania odporności emocjonalnej i zachęcania dzieci do wysiłku umysłowego w sytuacjach trudnych,

- wspomaganie rozwoju psychoruchowego poprzez włączenie edukacji muzycznej do utrwalania treści matematycznych na podstawie publikacji „Ruch + Muzyka = Matematyka” Zuzanny Jastrzębskiej – Krajewskiej.

Metodyczny wymiar innowacji pedagogicznej dotyczy zmian w procesie nauczania prowadzonych metodą „Dziecięca matematyka” oraz wykorzystywania innowacyjnych pomocy dydaktycznych.

 

Autor: Diana Madejska - Chuchała

Powrót na początek strony