Kodowanie nie tylko na dywanie – Code Week 2019 w 2C

Zadanie 1: Historia Code Week – klasa 2C zapoznała się z historią wydarzenia. Uczniowie ułożyli napis ze swoich ciał, zakodowali trasę dla Ozobota, aby wyzbierał wszystkie zielone baloniki oraz zaprojektowali własną trasę wstawiając ulubione kody. Zabawa była świetna, a emocje nieraz sięgały zenitu.

Zadanie 2: Szukamy kodu w codziennych czynnościach – Najpierw ułożyliśmy instrukcję mycia zębów utrwalając pojęcie pętli. Potem dzieci zakodowały ruchem przepis na przygotowanie najpyszniejszej jajecznicy na świecie, aby główna bohaterka lektury, którą omawialiśmy w czasie Code Week, nie grymasiła więcej przy jedzeniu. Na koniec dzieciaki wymyśliły własne zakodowane instrukcje pomagające poruszać się po szkole.

Zadanie 3: Kod nie jedno ma imię – Dzieci odkodowywały wiele wiadomości korzystając z różnych kodów i szyfrów. Odkodowywały morał płynący z lektury “Oto jest Kasia”. Odczytywały kody ruchem i prezentowały przed klasą. Zakodowali też własne hasła pracując w grupach i dali je do odszyfrowania grupom przeciwnym. Korzystali z zakodowanego alfabetu.

Zadanie 4: Zakodowana orkiestra – Dzieciaki pokolorowały karty dla Ozobotów, dorysowały swoje ulubione instrumenty oraz odpowiednio zakodowały trasę. Dowiedziały się, że nuty to kod muzyczny i odczytując je odgrywały na dzwonkach chromatycznych gamę, a niektórzy nawet całe piosenki.

Zadanie 5: Tworzymy zakodowane obrazy – Drugoklasiści wykonali jesienne kolorowanki – kodowanki. Utrwalili pojęcie symetrii i najpierw wykonali na matach zadanie ze scenariusza, a potem układali własne symetryczne obrazy z kubeczków. Narysowali również własne trasy dla Ozobotów i w czasie jazdy robota opowiadali o krainie, przez którą przejeżdżał. Ozobot znalazł się m. in. w kosmosie, wśród dinozaurów, w krainie robotów, na torze wyścigowym itp.

Zadanie 6: Zakodowany wf – Podczas wyścigu rzędów liczyła się szybkość, dokładność i spostrzegawczość. Najpierw drużyny rywalizowały o to, która pierwsza odkoduje obrazek. Potem drużyny musiały jak najszybciej zapełnić matę kubeczkami. Ostatnim zadaniem było zbudowanie jak najwyższej wieży.

Zadanie 7: Rozszerzamy rzeczywistość – Drugoklasiści wykonali aż dwa zadania z wykorzystaniem Ozobotów. Karty pracy świetnie wpisały się w klasowy projekt “Jesień”. Utrwalaliśmy dzięki nim znajomość drzew rosnących w lesie i w parku, a dzięki przygotowanym przez dzieciaki znakom wymienialiśmy zwierzęta zamieszkujące lasy i parki. W czasie, gdy Ozobot przejeżdżał trasę, trzeba było wymienić tyle zwierzaków, ile jabłek na znaku. Za poprawne wykonanie zadania można było podejrzeć wirtualnego zwierzaka. Wszystkim poszło świetnie!

Zadanie 8: Nasz przyjaciel Scratch – Dzieci wykonały animację w aplikacji Scratch Jr. Była to krótka reklama Code Week 2019. Zaprojektowały też sceny i zakodowały odpowiednie ruchy duszków. Wybrani bohaterowie prezentowali kolejne napisy.

Zadanie 9: Zakodowane bajki, baśnie, opowieści – Wykorzystaliśmy Ozoboty i puzzle do ułożenia w kolejności historyjki z lektury “Oto jest Kasia”. Ozoboty wybierały również kolejność osób opowiadających przygody Kasi. Dzięki macie i kubeczkom tworzyliśmy opowiadania ortograficzne utrwalając wiadomości przed dyktandem.

Zadanie 10: Zakodowana matematyka – Drugoklasiści ćwiczyli dodawanie i odejmowanie podczas grania w planszówki na kartach pracy. Na macie układali trasę korzystając z kodów QR i rozwiązując matematyczne łamigłówki. Dzięki kostce i kubeczkom utrwalali nazewnictwo matematyczne (suma, różnica). Kodowali też w ćwiczeniach i bawili się w przesuwanie kubeczków.

Zabawa była świetna! Już nie możemy doczekać się naszej nagrody!

Autor: Ewa Wiejak

Zadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpgZadanie 6.jpg

Powrót na początek strony